2010. március 10., szerda

Prime Suspect folyt. köv.

Ismét abszolváltam két Prime Suspect részt (a második cca. 3 óra 20 perc volt :-)), és azt kell mondjam, Det. Supt. Jane Tennison rocksss!!! (Ja, igen, már nem DCI, már Superintendent.) Helen továbbra is elképesztő, és furcsa, de a hosszú részek sokkal-sokkal jobban tetszenek, mint a rövidebbek. Talán nyomozósdi terén konzervatív vagyok, és az jön be, amikor kibontják a dolgokat. Na meg a beszólások! Egyik kedvenc párbeszédem az 5. részben két férfi rendőrkolléga között: "I couldn't do it. With a woman like Tennison? Could you?" "Oh yeah, as fast as you can throw her under me!" :D A nyelvezet mondjuk nem lett könnyebb, szerintem kb. a mondatok 20 százalékának a jelentéséről még olvasva sem volt fogalmam, ez hard-core argó, esélytelen. Csak nézek, és eltűnődöm, mégis hogy nem fért ez bele nekem 20 év angol tanulásba, de láthatólag csak ennyire futotta. A legfurcsább mégis az, amikor látom, hogy a filmben érthető angolsággal beszélő rendőrök viszont megértik - pedig úgy tűnik, mintha más nyelvet beszélnének. De jó is lenne, ha le tudnék ülni ezek elé az epizódok elé egy ceruzával és egy jegyzetfüzettel, aztán hadd szóljon. Lehet, hogy ez lesz az én álmom a nyugdíjas évekre. Másoknak van a gyűjtött érméik rendezgetése, az elvonulás egy karibi szigetre meg az olvasás, a sportolás vagy a lakberendezés, nekem meg a jó kis kifejezések kigyűjtése a filmekből. Bár lehet, ezeknek előbb jobb hasznát venném. De mindegy is, addig nézem őket, és élvezem Helen alakítását. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése