2011. január 23., vasárnap

Demért?

Pár napja elkezdtem használni a Molyt, ahol nagy meglepetésemre megtaláltam A csodálatos tengert. Sajnos azonban szomorúan vettem tudomásul, hogy az egyetlen ember, aki szóban is értékelte, az 5/0,5-ös számszerűsítés mellé annyit írt: "Ez egy nagy szar. :(".

Tudom, hogy nem kéne, de forrongok a dühtől, a tehetetlenségtől, a vergődő igazságérzetemtől. Merthogy ugye a társadalom nagy része nem érti, hogy mi ez az egész, ez a betegség, ez a szörnyület, hogy honnan jön, hogy mit jelent valójában. És akkor születik egy ilyen könyv, amely egyedülálló a maga kategóriájában, amiben végre minden benne van. És akkor a könyv elképesztő módon negyedik nyelven magyarra fordul le. És akkor valaki végre elolvassa. És nem, és akkor még mindig nem érti! Én pedig tudom, hogy mi lódul meg bennem teljes erővel, a vehemencia, a magyarázhatnék, az a kétségbeesett törekvés, hogy amit már én tudok, azt más is tudja, más is lássa. Meg akarom rázni, hogy dehátottvanfeketénfehérenhogyhogyneméééééérteeeeeed???!!! Miközben tudom, hogy ennek semmi értelme. Azt sem tudom, ki az illető, remélhetőleg soha nem kell közelebbről megismerkednie a témával. Csak bántja az igazságérzetemet, hogy aztán odaköphet négy ilyen szót meg egy fél csillagot, aminek pedig hatalma van. Mert honnan tudhatná bárki is, hogy az én ötcsillagom a hiteles?

4 megjegyzés:

  1. Mert lövése sincs, hogy miről van szó. Persze ne tapasztalja meg soha, de azért némileg nagyobb érzékenység nem ártana. De a mi kommentjeink többen lesznek, és talán legalább elgondolkodtatják azokat, akik elolvassák.

    Aztán természetesen megyünk a Könyvfesztiválra is, megjelenik a hírekben, és persze mi is blogolunk majd róla, úgyhogy előbb-utóbb mindenki hallani fog a könyvről, és jobban beszűrődik a jelentősége a köztudatba.

    VálaszTörlés
  2. :-) Jól mondod. Még az áprilisi könyvvásárról majd írnom kell, ha lesz több hír. Mondjuk én is abban bízom, hogy a kifejtett értékelések némileg meggyőzőbbek, mint ez a négy, igen általános szó. :)

    VálaszTörlés
  3. nagyon kíváncsivá tettetek, el fogom olvasni a könyvet :-)
    és ha leírod a te véleményedet tudni fogják, hogy az a hiteles. mert emögött a 4 szó mögött semmi sincs, szóval ne rágd magad ezen, Ági :)
    puszi mindkettötöknek! :-)

    VálaszTörlés
  4. Jaj, dejó, mindenképp olvasd el! Egyébként szerintem nagyon jól megírt könyv, de a tartalma miatt számomra nyilván még fontosabb. Kíváncsi leszek, mit szólsz hozzá. :)

    VálaszTörlés