2010. szeptember 21., kedd

Könyvmolyos

És mivel most ilyen kedvem van, meg eszembe jutott, hogy korábban volt egy könyves kérdőív is, amit nagyon szerettem volna kitölteni, de aztán időhiány miatt nem sikerült, most ezt is felkutattam.

1. Mi volt életed legrosszabb könyvélménye?

Nem nagyon olvastam rossz könyveket, de most épp Virginia Woolf "Between the Acts" c. könyve ugrik be.. nagyon nem tudtam vele mit kezdeni, amikor olvastam, de mivel egyébként Woolf-fan vagyok, vsz. újra kéne olvasni.

2. Mi volt az a könyv, ami eddig a legnagyobb hatással volt rád?

Ezen a helyen két könyv osztozik: Kazuo Ishiguro: A napok romjai (Remains of the Day) és Jacqueline Harmpan: La plage d'Ostende. Van sok-sok kedvencem, de ha a hatás a kérdés, akkor mindenképpen ez a kettő.

3. Olvastál már olyan könyvet, ami komolyan a frászt hozta rád és félelmet keltett benned?

Igen, egészen biztosan, mert meg is fogalmazódott bennem, hogy könyvet is lehet úgy írni, hogy olyan hatása legyen, mint egy horrorfilmnek... de nem emlékszem a címére.

4. Mit használsz könyvjelzőnek?

Van pár könyvjelzőm régebbről, ha nagyon rámjön, akkor azokat. De legtöbbször semmit, megjegyzem az oldalszámot.

5. Mikor szoktál olvasni? Otthon, munkahelyen, reggel, délben, este, alvás előtt … hm?

Mostanában sajnos csak nagyon ritkán, és csak holtidőben: héven, esetleg metrón vagy este.

6. Mi volt az első könyved amit olvastál?

Erre most komolyan van, aki emlékszik??? :P Valamelyik mesekönyv a sok közül az óvodában.

7. Puha kötésű, vagy kemény fedeles?

Inkább a puha kötésű, szeretem "gyűrni", igénybe venni a könyveimet, de a másik sem válóok, a lényeg a tartalom :).

8. Mit olvasol most?

Brunella Gasperini: Én és ők (halálosan vicces :))

9. Hányadik oldalon jársz?

160/226.

10. Rajta hagyod a kezed nyomát a könyvön (belefirkálsz, véletlenül leöntöd, leeszed, egyéb barbárság)?

Idegen nyelvűekben ceruzával még néha-néha húzok alá szavakat, és szokásom véletlenül tea-, csoki és egyéb foltokat rajtuk hagyni, viszont mivel mostanában nem eszem/iszom, amikor olvasok (ld. 5. kérdés), már jobban tudok rájuk vigyázni.

11. Befolyásol a könyv borítója és/vagy címe, hogy elolvasod-e az adott könyvet?

Nem, csak tartalom alapján szoktam választani.

12. Az oldalszám?

Hááát... ha nagyon hosszú, az mostanában elrettenthet, de csak a fáradtság vagy az időhiány miatt, egyébként egyáltalán nem. Ha jó, olvasom.

13. Hátralapozol, hogy tudd, mi lesz a vége?

Egyszer, úgy kb. 12 évesen hátralapoztam egy könyvben, mert nem bírtam ki, és teljesen elrontotta az egész élményt (pedig ha jól emlékszem, az Édesvölgyi suli sorozat egyik nagybecsű darabja lehetett az olvasmány :D), úgyhogy akkor megfogadtam, hogy soha, de soha többé nem lapozok hátra. Azóta pedig nem is ösztönöz semmi arra, hogy megnézzem a végét.

14. Volt olyan könyv, amit többször elolvastál?

Igen, bár nem túl sok, mivel még egyszer is sokat kellene elolvasni. De ilyen a Napok romjai, A kis herceg, a Harry Potter könyvek (kismilliószor :)), A francia hadnagy szeretője... stb.

15. Ért könyvekkel kapcsolatos baleset?

Nem emlékszem rá. Egyszer lezúdult egy adag könyv, ahogy éppen a polcra akartam felegyensúlyozni őket, de én pont a magasban álltam, így csak a könyveknek lett bajuk.

16. Eladod, ajándékozod a könyveidet, vagy mániákusan ragaszkodsz hozzájuk, akkor is, ha nem tetszik?

Mániákusan talán nem ragaszkodom, de nem is akarom továbbadni őket. Szinte csak olyan könyveim vannak, amik okkal vannak a birtokomban, így nem áll szándékomban átruházni őket másra.

17. Még a fürdőbe is magaddal viszed az aktuális olvasmányt, vagy csak otthon olvasol, esetleg más meghatározható helyen?

Nem, főleg mert utálok a kádban ücsörögni, zuhanyzáshoz pedig nem igazán praktikus. :) Olvasás csak holtidőben, mozgó járműveken, illetve ágyban. Ld. az 5. kérdést. :P

18. Vezetsz az olvasmányaidban valamilyen rendszert, felírod-e az elolvasott/megvett/megvásárolandó könyveket?

Nem, egyáltalán. A megnézendő filmekről mindig készítek egy aktuális listát, ami simán túllép a 100-on, és már az is esélytelen, könyvekkel nem is kezdek ilyenbe. Ha épp van időm, vagy nagyon rákattanok valamire, akkor olvasok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése