2010. május 13., csütörtök

Cannes hatvanharmadszor is

És igen, tegnap megkezdődött Cannes! Hatvanharmadik alkalommal. Nagy öröm először is, hogy a Cannes-i klasszikusok szekcióban vetítik majd a Tristanát, így szívem csücske, Mádmázell Dönöv is ott lesz majd (csak még nem néztem utána, melyik nap). Előtte persze még beugrott tegnap Monacóba megnyitni valami kócerájt, mert hát miért ne, még a végén kiesne a gyakorlatból. :D

A megnyitó viszonylag gyorsan lezajlott (vagy csak a Canal+ vágta meg :)), Kristin Scott Thomas pedig szokásához híven gyönyörű, szellemes, vidám és sugárzó volt.

Ráadásul nagyon aranyosakat mondott az angolosan tört franciájával, de a közönség kissé talán elpunnyadt a kényelmes vörös fotelekben, vagy túl intelligens volt nekik a humor, mintha nem vették volna le.

Meglepődtem, de Cate Blanchett is franciául szólalt meg, Russel Crowe viszont már nem vállalkozott ilyen mutatványra. Ma reggel nyitotta a filmek özönét a Robin Hood, aminek a premierjén Helen is megjelent, és csodaszép volt, mint mindig (csak az a fránya frufru :P). Szegény Ridley Scott bácsi meg félrelépett és meg kellett operálni a lábát, így ő nem lehet ott a pálmafák között (najó, nem is, hivatalosan csak annyit tudok, hogy térdműtéten esett át). Igaz, csak Cate miatt érdekelne ez a feldolgozás, de végül ha már ilyen szép világprömiert kaptunk az itthoni mozikban is, még lehet, hogy rászánom magam, és megnézem. Utóbb láttam, hogy Hurty szívem is szerepel benne, túl nagy lesz a kísértés, azt hiszem. :-) Egyébként Mesterházy Lili pozitívan nyilatkozott a filmről, ami elvileg a lélektani szempontokat helyezte előtérbe, és ez is jó ajánlólevél, még az azóta olvasott sok lehúzó kritika ellenére is.

Nagyon kíváncsi leszek a végeredményre, még ha a versenyfilmeket nem láthatom is, Tim Burton mint zsűrielnök szolgálhat érdekességekkel. Nagyon szeretem az ő kicsit meseszerű, kicsit hátborzongató és sokszor meglehetősen lökött :)) világát, alig várom, melyik alkotásra esik a választása (persze, nem egyedül, de mint tudjuk, a döntő szó mégiscsak az övé).

Idén ráadásul rengeteg magyar is szerepel a programban ilyen vagy olyan módon, Mundruczó Kornél alkotása pl. két év után most a versenyfilmek között, igaz, a vetítés a legutolsó nap lesz, ami talán nem a legjobb leosztás, de persze várjuk ki a végét. Ha már itt vagyunk, témájánál és előzetesénél fogva, de egyelőre látatlanban a Frankenstein-terv még passzolhat is Tim Burton ízlésvilágához.

Mivel én már megint hiányzom Cannes-ból (jövőre ezt orvosolni kell), így azzal "ünnepeltem" meg az idei fesztivál kezdetét, hogy frizurát csináltattam (nem kell ehhez vörös szőnyeg :)), és nekiláttam rendezgetni-pakolgatni a dvd-imet, na meg persze a Canal+-nek és a hivatalos Cannes-i webszájtnak köszönhetően laptopom szép kis képernyőjén követem az eseményeket. Na és persze várom a Cannes-i klasszikusokat. Nagyon! ♥


Akit érdekel, és lemaradt volna, íme a megnyitó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése