2013. augusztus 10., szombat

Lisboa

 
 

Néhány minden szempontból szörnyületes hónap és még borzalmasabb utolsó néhány hét után spontán úgy döntöttem, hogy muszáj elmennem. El, messzire. Leginkább is országhatáron kívül, és legfőképpen határozatlan időre. Azt persze tudtam, hogy ez a két paraméter lottó főnyeremény hiányában együttesen nem megvalósítható, de arany középútként belőttem az egy hónapos időszakot, és úgy hozta a szerencse, hogy találtam egy apartmant, ami belefért a költségvetésembe. Helyileg pedig éppen Lisszabonban akadtam rá.

Belakva

Konyha és a kedvenc csillár
Első körben nagyon messzire húzott volna a szívem, egészen a távol-keletre (pontosabban Vietnamba), de ezt gyorsan megtorpedózta az a tény, hogy oda nem lehet csak úgy spontán döntéstől vezérelve 1 héten belül kiruccanni. Maradt tehát Európa, alapvető követelményként, hogy francia nyelvterület kizárva (mert ugye, ha már erőfeszítést teszek érte, hogy távol legyek, ne vágjam el magam alatt a fát egy ilyen mnemotechnikai malőrrel), így aztán érzésre elsőként Firenzét néztem ki, de ott képtelenség volt élhető áron szállást találni. Így jutottam el sok-sok városon át Lisszabonig, amiről legbelül azonnal tudtam, hogy gyorsan megszokom majd és otthonosan fogom érezni magam ott. És lőn. Tervem is csak annyi volt, hogy eltűnni, fejemre húzni a virtuális és a valós takarót, és semmit, de az égvilágon semmit nem csinálni, meg sem mozdulni, amíg úgy nem érzem. És nyilván a folyamat részeként végre egyszer s mindenkorra kiszabadulni abból, ami gúzsba köt és fojtogat.

Kilátás 1
Kilátás 2
D., akié a lakás, igazi művész, ráadásul képző- és vizuális művészetekkel foglalkozik, ez a lakásra is rányomja a számomra meglehetősen bejövős bélyegét. Könyvek a moziról, művészetekről, regények portugálul, angolul, franciául, jazz, rock és komolyzenei CD-k (épp Marilynt hallgatok a jól megérdemelt áfonyás Alpro joghurtommal a kezemben). Mindemellett a belső dizájn az az igazi retro-modern, ami pedig az egészet megkoronázza, az az egyterű lakás egyik fala mentén végighúzódó hatalmas ablak. A 4. emeleten ez egyrészt jót tesz a világításnak, másrészt rendkívül levegős hatást kelt. Néha elkap az érzés, hogy olyan, mintha valami amerikai filmben lennék. :)

:-)
Retro-modern



További előny, hogy 5 metrómegálló (aka. 10 perc) magasságában a tengerparton szállhatok ki, amit tegnap meg is tettem. Aztán ahogy az ilyenkor lenni szokott (vagyis gondolom), a parton fényképezés közben gyorsan megismerkedhet az ember másokkal, aztán együtt töltheti a nap hátralevő részét az újdonsült ismeretséggel, majd később annak barátjával. Ami persze a végére már kevésbé pozitív, mert az első rokonszenv és közös pontok ellenére mégiscsak kiderül, hogy emberileg mégsincs sok közünk egymáshoz, csak ezt a másik fél nem látja. Én meg igazából azon agyalok utólag, hogy miért hagyom már megint, hogy bullying áldozata legyek, ráadásul tök ismeretlen önjelölt megmentők keze által - a szó szoros és átvitt értelmében is. Úgyhogy azt hiszem, miután hirtelen felindulásból megadtam a tegnap vásárolt friss, ropogós portugál telefonszámomat, talán nem véletlen, hogy a külön erre a célra kihozott telefonom annak ellenére sem fogadja el a SIM-kártyát, hogy 99,9%-os bizonyossággal emlékszem rá, hogy kiüttettem, és használtam már külföldi kártyával. Ez is egy tanulsággal több. Mellesleg a kártyaproblémát attól még meg kell oldani valahogy, ez még folyamatban van.

Bunuel, evidentemente :)
Idefelé az első dolgom az volt, hogy fent hagytam a repülőgépen a napszemüvegemet, amiről kiderült, hogy kb. a legnélkülözhetetlenebb darab az egész itt tartózkodáshoz (értsd: kifolyik a szemem nélküle). Azt hiszem, a wc-papír és a naptej mögött talán a harmadik helyre sorolnám. Az innen kb. 2 perc sétára lévő bevásárlóközpontban pedig egyelőre csak Ray Ban kaliberű szemüvegeket találtam, amire ugye nem adok ki pénzt (hogy aztán valamelyik másik járaton kössön ki az előttem lévő ülés hálós tartórekeszében). Még fel kell fedeznem a város azon részét, ahol egymást érik a napszemüvegárusok.


Szóval itt tartok most, meglátjuk, mit hoz a holnap. Elvben strandolni megyek a CS-erekkel, kíváncsi leszek, hogy jön össze, pláne, hogy hogy találjuk meg egymást a telezsúfolt tengerparton. És persze továbbra is alaptétel, hogy semmit sem muszáj. Hogy addig vagyok mozdulatlan, amíg kell, hogy pihenek, hogy nincs kényszer, hogy én vagyok az első. Igyekszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése